![]() |
Pełna wersja |
Po chwili z 21-latkiem skontaktował się mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował o błędzie w transakcji i konieczności zwrotu nieprawidłowo pobranych z konta kupującego pieniędzy. Podczas telefonicznej rozmowy, przekonał pokrzywdzonego do oddania nadpłaty w formie wygenerowania kodów BLIK. 21-latek wykonał polecania oszusta i zatwierdził przychodzące kody. To wystarczyło, aby z konta pokrzywdzonego przestępcy wyprowadzili prawie 10 tys. zł.
To już kolejny przypadek, kiedy ofiarą oszustów padają osoby chcące sprzedać swoje rzeczy w internecie. Przestępcy coraz częściej wykorzystują fałszywe strony portali aukcyjnych, bankowości internetowej, operatorów płatności, czy firm kurierskich, aby uzyskać dostęp do naszego konta. Dlatego pamiętajmy, aby zawsze weryfikować adres strony, z której wykonujemy płatności elektroniczne. Nie podawajmy także danych do kont bankowych czy kart płatniczych na stronach internetowych podsyłanych w linkach z niepotwierdzonego źródła.