Pełna wersja |
Po chwili z pokrzywdzoną skontaktował się mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik banku. Poinformował o błędzie w transakcji i konieczności zwrotu nieprawidłowo pobranych z konta kupującego pieniędzy. Podczas telefonicznej rozmowy, przekonał pokrzywdzoną do oddania nadpłaty w formie wygenerowania kodów BLIK. 30-latka wykonała polecania oszusta i zatwierdziła przychodzące kody. W ten sposób kobieta straciła kilkaset złotych i umożliwiła dostęp do swojego konta przestępcom.
Mieszkanka gminy Czarna szybko zorientowała się jednak, że mogła paść ofiarą oszustów i zadzwoniła na infolinie swojego banku. Dzięki jej reakcji udało się zablokować kolejne przelewy, które z jej konta próbowali wykonać oszuści.
To już kolejny przypadek, kiedy ofiarą oszustów padają osoby chcące sprzedać swoje rzeczy w internecie. Przestępcy coraz częściej wykorzystują fałszywe strony portali aukcyjnych, bankowości internetowej, operatorów płatności, czy firm kurierskich, aby uzyskać dostęp do naszego konta. Dlatego pamiętajmy, aby zawsze weryfikować adres strony, z której wykonujemy płatności elektroniczne. Nie podawajmy także danych do kont bankowych czy kart płatniczych na stronach internetowych podsyłanych w linkach z niepotwierdzonego źródła.