Pełna wersja |
Powrót do stanu z 2010 r. zaraz po remoncie DK94 oraz skłonienie w przyszłości GDDKiA do przebudowy drogi Rzeszów-Łańcut z uwzględnieniem: 4 pasów na całej trasie, pasów do zjazdów i do włączania się do ruchu, budowę nawrotek, rozbudowę skrzyżowań, poszerzenie wysepek na przejściach dla pieszych, ich lepsze oświetlenie oraz budowa dróg zbiorczych dla mieszkańców to główne postulaty autora inicjatywy Piotra Sochy, który krytykuje dotychczasowe rozwiązania wprowadzone na tym odcinku.
- Działania GDDKiA zamiast polegać na rozbudowie, polegają na zwężaniu tej drogi. Równoczesny brak sprzeciwu władz lokalnych tylko pogłębia ekonomiczne zacofanie województwa podkarpackiego. W województwie śląskim wzdłuż autostrady A4 wybudowana została trasa średnicowa, która dodatkowo ułatwia komunikację wewnątrz aglomeracji. Województwo to jest obecnie najlepiej skomunikowanym i jednocześnie jednym z najbardziej rozwiniętych województw w Polsce. Droga krajowa nr 94 na Podkarpaciu również pełni rolę takiej trasy średnicowej łączącej miasta aglomeracji rzeszowskiej. Uważam, że jej niszczenie , poprzez budowę zwężeń, działa na szkodę społeczeństwa i gospodarki lokalnej - mówi Piotr Socha i dodaje: - na całym odcinku drogi można zobaczyć wiele błędów projektowych.
Jednym z przykładów podawanych przez autora inicjatywy jest brak nawrotek, który zmusza mieszkańców do łamania przepisów. Ci sami mieszkańcy, którzy zgłaszają uwagi do przejścia w Kraczkowej, równocześnie są "zmuszeni" do przejeżdżania przez podwójną ciągłą, aby szybko wyjechać lub dojechać do swoich domów. Jadąc z Rzeszowa do Łańcuta w okolicach fotoradaru można skręcić na stację benzynową Orlen, ale już po zatankowaniu, aby móc kontynuować jazdę w kierunku Łańcuta, należy nawrócić kilka kilometrów dalej. Zagrożenie stwarzają również kierowcy, którzy po to, aby zdążyć przed kolejnymi zwężeniami drogi, zwiększają prędkość wyprzedzania, nie obserwując tym samym przejścia i jego okolicy. Obawy wzbudza także wprowadzenie w bliskiej przyszłości opłat na nowo otwartej autostradzie, które zmniejszą znaczenie A4 dla ruchu lokalnego. Kierowcy chcąc uniknąć opłat, w części wrócą na krajową "czwórkę", a autostrada będzie wykorzystywana do dalszych podróży.
Sposobem na rozwiązanie problemów, jak zawsze w takich sytuacjach, ma być interwencja w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Po pierwsze chciałbym zebrać jakąś większą grupę osób, które myślą podobnie jak ja, później będą petycje i pisma do GDDKiA, postaramy się również zainteresować przedstawicieli władz lokalnych i polityków. Chcielibyśmy, za parę lat, bo zdajemy sobie sprawę, że teraz jest to nie możliwe, żeby tą drogę rozsądnie przebudować. Nie jesteśmy przeciwnikami wszystkich wysepek i zwężeń, bo oczywiście niektóre z nich są zasadne, ale ich zbyt duża ilość utrudnia poruszanie się kierowcom. Rozumiemy również pieszych i mieszkańców, którzy obawiają się o swoje bezpieczeństwo, dlatego też wspólnie chcielibyśmy znaleźć rozwiązanie dobre dla wszystkich - mówi Piotr Socha.
~ JB | Oceniano 39 razy +23
Po ostatnich zwężeniach kolejnym krokiem będzie już tylko zaoranie lewego pasa i pozostanie nam jazda gęsiego, w korku, jednym pasem. A później może jeszcze jakieś progi zwalniające?
Dobra inicjatywa, zatrzymajmy ten absurd. Mamy dobrą i szeroką drogę, a robimy z niej osiedlową dróżkę z ograniczeniami na każdym kroku. O bezpieczeństwo pieszych można zadbać stawiając np. kładki. |
~ kierowca | Oceniano 20 razy +18
Również jestem przeciwnym zwężeniom, ale to wszystko przez BURAKÓW, którzy notorycznie wyprzedają na przejściach!
|
~ Popierajaca | Oceniano 27 razy +15
Panie Piotrze, brawo za odwagę (za samo nawet zdjexie ) podjęcie takiej inicjatywy. Nie anonimowo tylko z grubej rury. Pozdrawiam i powodzenia
|
~ Adam | Oceniano 1 raz -1
Zwezeniom mowimy STANOWCZE NIE
|
~ Doświadczony | Oceniano 2 razy 0
Młodość ma swoje pomysły , z których dojrzewając i nabierając doświadczenia się wycofuje. Sprawdź młody człowieku ile osób zginęło na tej trasie przed 2010r. a ile po 2010r.Ja wolę jechać wolniej i dojechać do celu niż szybko i nie dojechać .
Nie warto zabiegać o to żeby dojechać z Łańcuta do Rzeszowa 5 min. szybciej, wierzcie mi , że nie warto. |
~ XT | Oceniano 4 razy -2
Należy zatrzymać cały ruch na drodze po Jaśnie Pan wjeżdża pod chałupę.
|
bzenia | Oceniano 21 razy -13
a ja jestem za jak najwieksza liczba zwezen,wysepek i radiowozow z fotoradarami.A pan,panie Socha nie siej zametu w tym naszym pieknym regionie!!!
|
~ !!! | Oceniano 8 razy +6
jestem za likwidacją sztucznych wysepek na trasie do Rzeszowa, zlikwidować należy także GDDKiA, ZUS, NFZ i KOD. Na razie wystarczy, choć miło byłoby obniżyć VAT i koszty pracy, a system emerytalny, oprzeć na m.in. wydobyciu surowców naturalnych, których nam nie brakuje, tak samo jak robią to Norwedzy. Tylko nie mówcie, że nie można, bo tak nam wmawiają od zawsze, więc choć spróbujmy
|
~ Piotr | Oceniano 6 razy 0
nie chce mi się jechać do Rzeszowa ta doga teraz to syf!!!
|
~ j | Oceniano 13 razy +9
Proponuję taką
|
~ Piotr | Oceniano 11 razy +3
Zapraszam do zaangażowania w inicjatywę. Proponuję spotkanie chętnym w niedziele 24.07 lub 31.07. Proszę o kontakt na facebooku lub na piotr.socha@onet.eu - tam podam swój telefon.
1. Petycja jest w trakcie opracowania ale chcę ją skonsultować z innymi osobami na spotkaniu 2. Zbieranie podpisów 3. Przekazanie petycji i podpisów do GDDKiA oraz kopię do Samorządów 4. Musimy być realistami po powstaniu Autostrady nikt nie zainwestuje teraz żadnych większych pieniędzy w DK94. Ewentualna przebudowa to kwestia odległej przyszłości. To co możemy wywalczyć teraz to przywrócenie organizacji ruchu z 2010 roku. Jednocześnie zaproponujemy drobna przebudowę aby GDDKiA miała to w planach na przyszłość |
~ Piotr | Oceniano 5 razy +3
argument to poprawa bezpieczeństwa kierowców i pieszych poprzez:
- dobre oświetlenie przejść - budowę nawrotek głównie dla mieszkańców - budowę kilku dróg zbiorczych też dla mieszkańców (ułatwi to im wjazd i wyjazd z domów) - budowa pasów do włączania się do ruchu przy skrzyżowaniach To, że powstała Autostrada nie oznacza, że DK94 ma być dalej niebezpieczna. |
~ Kierowca 20lat za kółkiem | Oceniano 6 razy +6
Czy Pan przeczytał co Pan napisał? Jak ułatwienia w ruchu mogą zwiększyć korki. No chyba że ma Pan na myśli
|
~ kierowca | Oceniano 20 razy +18
Również jestem przeciwnym zwężeniom, ale to wszystko przez BURAKÓW, którzy notorycznie wyprzedają na przejściach!
|
~ Popierajaca | Oceniano 27 razy +15
Panie Piotrze, brawo za odwagę (za samo nawet zdjexie ) podjęcie takiej inicjatywy. Nie anonimowo tylko z grubej rury. Pozdrawiam i powodzenia
|
~ przyjezdny | Oceniano 13 razy -5
Badania i oświadczenia jasno i dobitnie pokazują, że ułatwienia dla kierowców nie powodują zmniejszenia, ale zwiększenie ruchu a tym samym większe korki. Czy pomysły pana Sochy są poparte jakimiś badaniami czy argumentami?
|
~ qpz | Oceniano 10 razy +2
to miała być droga usprawniająca komunikację. a jest drogą ,która ją utrudnia
|
~ STOP niepotrzebnym zwężeniom na DK94 Rzeszów - Łańcut | Oceniano 10 razy +4
Chętnych do kontaktu zapraszam do pisania wiadomości na facebooku https://www.facebook.com/takdla4pasow/?fref=nf lub e-mailowo piotr.socha@onet.eu. Jeżeli naprawdę jesteście zainteresowani to możemy zorganizować spotkanie. Burza mózgów przy piwku w niedzielne popołudnie :)
|
~ YT | Oceniano 11 razy +3
Wszystkim, Którzy popierają niniejszą inicjatywę proponuję wykonać kilka włączeń i wyłączeń z ruchu na tym odcinku. Odkąd otwarta została autostrada, a cała Policja jest w Krakowie ludzie dostali szału, pędzą na złamanie karku. Tak się składa, że często skręcam na posesję, która jest tuż za przejściem dla pieszych. W tym roku nie zdarzyła mi się sytuacja, abym podczas skręcania nie został wyprzedzony na przejściu na pieszych. Nie jestem marudą, jadę tam maksymalnie szybko, ale nikt nie jest w stanie poczekać i wyprzedza na przejściu przez wyłączony obszar.
|
~ wolf | Oceniano 18 razy +4
Wspaniała inicjatywa, zdecydowanie popieram !
|
~ PIPI | Oceniano 12 razy +2
podpisuję się rękami i nogami ci ci zarządzają tą drogą to jakieś miernoty i ciemnoty
|
Maszyna | Oceniano 5 razy +1
No dobrze, to co można zrobić? Zainteresować media? Napisać petycję? Protestować i blokować drogę? Jakieś pomysły?
|
~ ol | Oceniano 15 razy +7
Wspaniały pomysł i inicjatywa, bo to co zrobiono z tą drogą to tragedia.
|
Maszyna | Oceniano 6 razy 0
Jestem za, jak można się z Tobą skontaktować i wesprzeć pomysł?
|
~ bogusborek@wp.pl | Oceniano 8 razy +2
Chciałbym się przyłączyć do tej inicjatywy. Czy są jakieś listy lub czy można się jakoś zapisać ?? Również uważam, że kierowcy płacą słono za budowę dróg, a tu jakiś mat*oł weźmie kartkę, narysuje zwężenia, bez wizyty w terenie, a kierowcy muszą się męczyć. I druga kwestia - dlaczego za kilka lat ?? Nie ma sensu tyle czekać, sprawna interwencja może załatwić temat szybciej.
|
~ JB | Oceniano 39 razy +23
Po ostatnich zwężeniach kolejnym krokiem będzie już tylko zaoranie lewego pasa i pozostanie nam jazda gęsiego, w korku, jednym pasem. A później może jeszcze jakieś progi zwalniające?
Dobra inicjatywa, zatrzymajmy ten absurd. Mamy dobrą i szeroką drogę, a robimy z niej osiedlową dróżkę z ograniczeniami na każdym kroku. O bezpieczeństwo pieszych można zadbać stawiając np. kładki. |
~ WN | Oceniano 10 razy +6
Popieram. Za chwilę okaże się, że lepiej trasę Łańcut - Rzeszów Centrum pokonać autostradą niż
|
~ STOP niepotrzebnym zwężeniom na DK94 Rzeszów - Łańcut | Oceniano 12 razy +8
|
~ Gee | Oceniano 21 razy +9
Jestem za droga krajowa jest dla samochodów
|
~ wfe | Oceniano 26 razy +10
pomysł popieram i podpisuje sie pod nim!
|