Pełna wersja |
Metoda i cel
Pomiar wykonywany jest metodą wideorejestracji, w warunkach terenowych jako zapis wideo z późniejszym zliczaniem pojazdów na odpowiednim formularzu pomiarowym. W woj. podkarpackim badanie tą metodą realizowane jest w 114 punktach, na wyznaczonych odcinkach autostrad, dróg ekspresowych oraz drogach krajowych. Konieczność przeprowadzania pomiarów ruchu drogowego na sieci dróg krajowych wynika z Ustawy o drogach publicznych z dnia 21.03.1985 r. z późn. zm. oraz Zarządzenia Nr 12 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 28 marca 2019 r. w sprawie okresowego pomiaru ruchu w 2020 r. na drogach krajowych. Pomiary wykonywane są w oparciu o organizacyjny wykaz odcinków pomiarowych GPR 2020. Wyniki pomiarów generalnych stanowią podstawę wszelkich działań o charakterze planistycznym, projektowym i strategicznym w odniesieniu do sieci drogowej. Wykorzystywane są również w pracach związanych z zarządzaniem ruchem, analizach środowiskowych, ekonomicznych oraz przy tworzeniu statystyk. Pomiar co 5 latPomiary generalne prowadzone są na drogach krajowych cyklicznie od roku 1965, w okresach 5-letnich i dostarczają najważniejszych informacji o ruchu drogowym. Ostatni tego typu pomiar odbył się w 2015 roku, a kolejny realizowany jest w tym roku. Podobnie jak wszystkie generalne pomiary od roku 2000, zostanie on wykonany na istniejącej sieci dróg krajowych (w tym także na odcinkach koncesyjnych), z wyjątkiem tych odcinków dróg, które znajdują się w miastach na prawach powiatu i w związku z tym nie są administrowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Podstawowe kategorie pojazdów, które będą rejestrowane w GPR 2020· Motocykle
· Samochody osobowe
· Lekkie samochody ciężarowe (dostawcze)
· Samochody ciężarowe bez przyczep
· Samochody ciężarowe z przyczepami lub naczepami
· Autobusy
· Ciągniki rolnicze
· Rowery
Wideorejestracja daje największe efektyDoświadczenia GDDKiA w zakresie pomiarów ruchu drogowego pokazują, że najlepsze efekty i jakość dają pomiary prowadzone z wykorzystaniem kamer wideo i późniejszym zliczaniem pojazdów zarejestrowanych na nagraniach (tzw. metoda wideorejestracji). Metoda ta zapewnia ogromne możliwości kontroli materiału i pozwala na dokumentację całego pomiaru, a często jest bardziej korzystna cenowo od pomiarów ręcznych lub automatycznych. Dlatego też tegoroczny pomiar przeprowadzany jest głównie z wykorzystaniem kamer wideo.bonifacy | Oceniano 19 razy -3
A ja się pytam, czym służby drogowe sypią asfalt bo to jest tragedia co się dzieje w okolicach łańcuta i w łańcucie !. Przy plusowych temp. asfalt suchy, a szklący i śliski jak na lodowisku ! pokryty jakąś mazią chemiczną ! cała droga na podzwierzyńcu i cały łańcut pokryty jest tą niebezpieczną mazią, kto za to odpowiada ! co kilka dni wypadki i stłuczki na trześniku spowodowane właśnie tym, jadąc tam 40km.godz wpada się w poślizg ! ciężko wychamować i ruszyć. Zapewne to nie sól, bo sól droga i pewnie poszła w spożywke itd.... przecież to należy gdzieś zgłosić bo to chodzi o bezpieczeństwo kierowców jak i pieszych !!!. Proszew sobie jechać i to sprawdzić o czym pisze, pohamować gwałtownie czy ruszać, asfalt suchy, +5st opony nowe alodowisko prawie że jest. Za te wszystkie stłuczki w ostatnich dniach kto odpowiada koło straży i nie tylko ??? Trzeba to zgłosić do ale na pewno nie w łańcucie !
|