Pełna wersja |
Po wielu staraniach przedstawicieli władz centralnych i lokalnych oraz mieszkańców powiatu łańcuckiego przebudowa drogi krajowej nr 4 znalazła się na liście podstawowej Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. - Mieliśmy gotowy projekt i wydane pozwolenie na budowę i to był nasz główny argument podczas konsultacji w ministerstwie. Kiedy porównano inne zgłoszone projekty, nie do końca przygotowane, trafił do przekonania fakt, że realizację inwestycji można zacząć właściwie od zaraz - mówił podczas wczorajszej konferencji prasowej pochodzący z Łańcuta były minister sprawiedliwości Zbigniew Ćwiąkalski, który w ministerstwie infrastruktury i rozwoju również zabiegał o realizację łańcuckiej inwestycji. - Cieszymy się, że inwestycja ta będzie realizowana, a pieniądze do tej pory wydane przez GDDKiA na projekt, wyburzenia, wykupy nieruchomości nie pójdą na marne - podkreślił starosta powiatu łańcuckiego Adam Krzysztoń.
Zgodnie z rządowym projektem obwodnica Łańcuta powstać ma do 2020 roku. W związku jednak z powstającym odcinkiem autostrady A4 na trasie Rzeszów-Jarosław, projekt przebudowy krajowej "czwórki" uległ zmianie. Przede wszystkim zrezygnowano z planowanych dotychczas dwupoziomowych skrzyżowań, w miejsce których powstać mają ronda. - Jest to przyjazne dla okolicznych przedsiębiorców i zwiększa dostępność do otoczenia - wyjaśniał dyrektor rzeszowskiego oddziału GDDKiA Wiesław Kaczor. Pierwsze skrzyżowanie o ruchu okrężnym pojawiłoby się na wjeździe do Łańcuta od strony Rzeszowa, na wysokości ul Piłsudskiego, kolejne przy ul. Kościuszki i Granicznej. - Przy każdym rondzie będziemy mieli przejścia dla pieszych, a wzdłuż całej obwodnicy zaplanowane są chodniki i ciągi rowerowe oddzielone od jezdni pasem zieleni - informował dyrektor Kaczor. Pierwotny projekt zakładał również budowę drogi dwujezdniowej, obecny zamysł przewiduje tylko jedną jezdnię.
Jak stwierdził poseł na Sejm RP Kazimierz Gołojuch, nadal należy podejmować działania zmierzające do przyspieszenia rozpoczęcia przebudowy drogi biegnącej przez Łańcut. - Ta inwestycja musi być zrealizowana jak najszybciej. W rządowym programie jest on zapisana na lata 2017-20, ale jej rozpoczęcie jest bardzo pilne, dlatego będziemy dalej zabiegać o to, żeby ją jak najszybciej urzeczywistnić - zapowiadał poseł Gołojuch.
Przetarg, który zgodnie z dotychczasowym planem, ma być ogłoszony w 2017 roku, będzie mieć formułę Optymalizuj-Projektuj-Buduj, umożliwiającą wykonawcy dokonywanie zmian w projektach dostarczonych przez inwestora. - W tej chwili koszt całego projektu szacuje się na 220 mln zł, natomiast po optymalizacji wartość ta może spaść o kilkadziesiąt milionów, co faktycznie może wpłynąć na przyspieszenie prac - zaznaczył Wiesław Kaczor.
~ sojusz | Oceniano 23 razy +23
To aż konferencja prasowa z posłami i byłym ministrem bo 2 ronda i chodnik w mieście zbudują w ciągu 5 lat. No to wydarzenie 25 lecia w Łańcucie.
A skrzyżowania z sygnalizacją świetlną to już zmodernizować nie trzeba , choćby przez dodatkowe pasy do wjazdu i zjazdu z 4-ki |
~ timo | Oceniano 21 razy +21
O natężeniu ruchu na tzw. obwodnicy to porozmawiamy jak ustalą cennik na autostradę.
|
~ ??? | Oceniano 22 razy +14
Najdroższy remont świata i 220mld wylane do nikwy(ta Wisła co przez Łańcut płynie)Czy nasi Włodarze byli chociaż raz poza Łańcutem?Bo Ja nigdzie na obwodnicy nie widziałem ronda!!!Przy tych właśnie skrzyżowaniach będą jeszcze przejścia dla pieszych.Zamiast dwóch jezdni będzie jedna???Piszę to by każdy miał obraz sytuacji korki będą jeszcze większe niż są teraz ta cała ,,NOWA
|
~ kh[l. | 0
kojh
|
~ Andyla | Oceniano 5 razy +5
Od kiedy to remont drogi prowadzącej przez środek miasta, nazywa się budową obwodnicy. Taka nazwa, to mydlenie oczu. I jeszcze 6 rond, już widzę te korki na 4.
|
~ Ja | Oceniano 6 razy +4
A może na pół Gwizdaka :-) a nie gwizdka
|
~ Mieszkaniec | Oceniano 10 razy +4
Temat nr 1 przed każdymi wyborami: Obwodnica Łańcuta!!!
Dyrektor Muzeum i tak nie pozwoli - jak poprzednio. |
~ jajko | Oceniano 5 razy +5
Nie jest źle, ale mogło być znacznie lepiej! Nie będe się tu rozwodził, bo temat był wiele razy poruszany przez forumowiczów. Poza tym rozpisałem się wcześniej, ale automat nie chciał puścić tekstu i stwierdziłem, że nie ma co
|
~ Zenek | Oceniano 10 razy +8
Poczekajmy jeszcze rok i obwodnica urośnie do jednego pasa i mijanek. Śmiechu warte. Przy takich parametrach drogi to wstyd nazywać to obwodnicą. Czas nazwać sprawy po imieniu i określić to wymianą nawierzchni a nie budową obwodnicy.
|
~ z | Oceniano 8 razy +4
dodam w Łańcucie ..., to jest dopiero jakiś nieprzemyślany pomysł, po co betonować małe miasteczko? żeby co, powiedzieć że jest wiadukt w Łańcucie, autostrada, nowy łącznik z A4, remont krajowej czwórki, no ale zawsze ktoś napisze, bo oczywiście jest coś źle .... |
~ a | Oceniano 3 razy +3
Przy czym użyteczny w zasadzie zawsze tylko jeden pas :-(
|
~ not | Oceniano 4 razy +4
Nie ma się co ekscytować, i ta będzie ograniczenie do 30km/h i zakaz przejazdu samochodów z silnikiem wysokoprężnym ;-)
|
~ jajko | Oceniano 13 razy +9
OK, ale te ronda to jest na prawdę porażka! Szkoda, że nie będzie bezkolizyjnych skrzyżowań, bo na prawdę byłaby płynność jazdy :( Dla mnie to jest, jedynie zwykła modernizacja obecnej drogi, nie ma sie co podniecać
|
~ kura | Oceniano 3 razy +1
a dwujezdniowa np też cztery pasy ruchu, jednak przedzielone pasem zieleni
|
~ kura | Oceniano 4 razy +2
jedna jezdnia jest do rzeszowa z czterema pasami ruchu
|
~ jajko | Oceniano 8 razy +6
cytuję:
czyli rozumiem, że dwa pasy ruchu po jednym w każdą stronę? |
~ timo | Oceniano 14 razy +6
Idąc Twoim tokiem rozumowania to np. taki Rzeszów to dopiero jest podzielony: tory kolejowe, obwodnice, ul. Piłsudskiego, Rejtana, Cieplińskiego wszystkie mają po dwa pasy ruchu w każdą stronę. O innych miastach nie wspomnę, a tam gdzie są jeszcze tramwaje to już miasta podzielone nie do wyobrażenia. Proponuję popatrzeć trochę szerzej na rozwiązania w innych miastach.
|
~ kura | Oceniano 5 razy +5
jezdnia z czterema pasami ruchu !
|
~ jajko | Oceniano 11 razy +9
co Ty za farmazony mówisz, albo cos robic dobrze albo wcale, bo wszystko w tym miescie na pół gwizdka!
|
~ jajko | Oceniano 20 razy +12
ronda zamiast bezkolizyjnych skrzyzowan????? zamiast dwujezdniowej drogi jedna??????? K***A to jest jakaś żenada i to nazywacie sukcesem OBOWDNICĄ????? łańcuckie matolstwo!
|
~ ministrant | Oceniano 10 razy +10
A czy rondo do nowego kościoła jest przewidziane bo w niedzielę są korki.
|
~ a | Oceniano 6 razy +6
Czytać nie umiesz czy nie rozumiesz?
NOWY ASFALT POŁOŻĄ! ;-))) |
~ Bojkot bogdanki | Oceniano 19 razy +11
to m.in. przez bogdankę mamy to co mamy. Przez kilku
|
~ z | Oceniano 20 razy -4
bardzo dobrze - ronda są super, inwestycja jak najbardziej potrzebna i oczekiwana, dobrze że udało się przeforsować to przedsięwzięcie, a puki co czekamy na remont ul.Kraszewskiego,
pozdrawiam :):) |
~ ?? | Oceniano 13 razy +13
A co ze skrzyżowaniem z drogą na Kańczugę?? Tu się aż prosi o rondo ze względu na ulokowanie ulicy Kopernika ekstremalnie blisko skrzyżowania, przez co od Kańczugi w godzinach porannych tworzą się korki, a ludzie od Kopernika mają problem z włączeniem się!
|
~ lancu | Oceniano 7 razy +3
jedna jezdnia jest do rzeszowa, jezdnia z czterema pasami ruchu-także niema jaj
|
~ ufer | Oceniano 8 razy +8
człowieku to jest inwestycja na za 5 lat, myśl troszkę przyszłościowo.
|
~ opi | Oceniano 9 razy +5
To jakaś kpina!
|
~ lancu | Oceniano 13 razy +11
poczekamy na projekt i zobaczymy co to będzie, znajac życie znowu ktoś wyjdzie blokować bo komuś będzie coś nie pasować i kolejne 20 lat poczekamy :D
|
~ szoszon | Oceniano 13 razy +9
Jedna jezdnia to chyba jakieś jaja, to dopiero będzie koreczek.
|
~ sojusz | Oceniano 23 razy +23
To aż konferencja prasowa z posłami i byłym ministrem bo 2 ronda i chodnik w mieście zbudują w ciągu 5 lat. No to wydarzenie 25 lecia w Łańcucie.
A skrzyżowania z sygnalizacją świetlną to już zmodernizować nie trzeba , choćby przez dodatkowe pasy do wjazdu i zjazdu z 4-ki |
~ timo | Oceniano 21 razy +21
O natężeniu ruchu na tzw. obwodnicy to porozmawiamy jak ustalą cennik na autostradę.
|
~ Pluton | Oceniano 11 razy +11
A skrzyżowania na Kańczugę i Dynów to zostaną tak jak dotychczas z prowizorycznym rozwiązaniem sygnalizacji świetlnej, bez dodatkowych pasów do zjazdu z czwórki czy prawo i lewoskrętów???
Jeżeli tak to będzie obwodnica jedyna w swoim rodzaju. |
~ ! | Oceniano 5 razy +5
220 miliardów jak piszesz to nie jest 220 mln jak jest napisane. Skrót MLN jest od milonów a od miliardów MLD
|
~ ??? | Oceniano 22 razy +14
Najdroższy remont świata i 220mld wylane do nikwy(ta Wisła co przez Łańcut płynie)Czy nasi Włodarze byli chociaż raz poza Łańcutem?Bo Ja nigdzie na obwodnicy nie widziałem ronda!!!Przy tych właśnie skrzyżowaniach będą jeszcze przejścia dla pieszych.Zamiast dwóch jezdni będzie jedna???Piszę to by każdy miał obraz sytuacji korki będą jeszcze większe niż są teraz ta cała ,,NOWA
|
~ mieszkaniec | Oceniano 26 razy +4
W planie były dwupoziomowe skrzyżowania i dwujezdniowa droga, ale ruch tranzytowy Wschód-Zachód przeniesie się na autostradę A4, co za tym idzie ilość przejeżdżających przez Łańcut samochodów i tirów znacząco spadnie. Obwodnica, jak wiemy już od dawna nią nie jest. Wiedzie ona przez miasto dzieląc je. Obecnie mamy do czynienia z trzema częściami miasta. Gdyż w taki sposób dzieli dzielą Łańcut: tory oraz
|
~ drogowiec7 | Oceniano 17 razy +13
No tak, miały być dwupoziomowe skrzyżowania i dwujezdniowa droga a wyszło... jak zwykle; zwykła droga jedynie remontowana przy takim natężeniu ruchu...
|