Pełna wersja |
Z kobietą telefonicznie skontaktował się rzekomy "pracownik banku", informując o próbie nieautoryzowanej transakcji na jej koncie bankowym. Podczas telefonicznej rozmowy, przekonał pokrzywdzoną do wygenerowania kodów BLIK celem zabezpieczenia zagrożonych oszczędności. 28-latka wykonała polecania oszusta. Zatwierdzając przychodzące kody umożliwiła przestępcy wybranie pieniędzy z bankomatu. W ten sposób kobieta straciła kilka tysięcy złotych.
Policja po raz kolejny przypomina, aby zachować czujność w rozmowach telefonicznych, w których nieznany rozmówca porusza temat naszych oszczędności. Pamiętajmy również, że pracownik banku nigdy nie poprosi nas o dokonanie przelewu czy zainstalowanie aplikacji. Nie będzie się też pytał o login i hasło do logowania do serwisu bankowości internetowej. Dlatego jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości, co do intencji rozmówcy rozłączmy się. Po odczekaniu min. 30 sekund połączmy się z daną instytucją wpisując oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, a nie oddzwaniając na wcześniejsze połączenie.