Pełna wersja |
Dwie godziny później z pokrzywdzonym skontaktował się mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik infolinii portalu ogłoszeniowego. Poinformował o błędzie w transakcji i konieczności zwrotu nieprawidłowo pobranych z konta kupującego pieniędzy. Podczas telefonicznej rozmowy, przekonał pokrzywdzonego do oddania nadpłaty w formie wygenerowania dwóch kodów BLIK. Ich kwota opiewała na prawie 2 tysiące złotych. Mężczyzna wykonał jego polecenia. Po jakimś czasie, po zakończonej rozmowie, zorientował się, że został oszukany.
To już kolejny przypadek, kiedy oszuści, pod różnymi pretekstami, proszą o przekazaniem pieniędzy za pomocą kodów BLIK. Dzięki nim, z kont pokrzywdzonych przestępcy mogą szybko wypłacić gotówkę. Dlatego pamiętajmy, aby przed wygenerowaniem i przesłaniem kodu BLIK, zawsze zweryfikować prośbę o jego udostępnienie.