Pełna wersja |
Aż 80% wartościowego ruchu pochodzi od raz z mniejszym potencjałem
Niewielu przedsiębiorców zdaje sobie z tego sprawę, ale nie każde słowo kluczowe bezpośrednio powiązane z prowadzonym przez Ciebie biznesem będzie odpowiednim hasłem do promowania w ramach pozycjonowania stron internetowych. Jak słusznie zauważają doświadczeni specjaliści z firmy Afterweb, charakter wyselekcjonowanych fraz znacząco wpływa na skuteczność docierania do Twoich potencjalnych Klientów . Rekomendacją ekspertów jest skupienie uwagi wyłącznie na sprzedażowych słowach kluczowych. Czym dokładnie charakteryzują się tego typu hasła? Przede wszystkim na pierwszy rzut oka dają one do zrozumienia, że osoba wpisująca taki sformułowanie w okienko wyszukiwarki Google jest zainteresowana dokonaniem konwersji. Zazwyczaj generowanie leadów bądź koszykowanie w biznesach typu e-commerce o dbywa się po wielowyrazowych oraz opisowych słowach . Ruch z tzw. długiego ogona jest bardziej wartościowy dla prowadzonej przez Ciebie działalności. To paradoks, ponieważ często frazy kluczowe długoogonowe mają mniejsze współczynniki wyświetleń w skali miesiąca od krótkich, niesprzedażowych haseł. Różnicą będzie w tym przypadku fakt, że słowo kluczowe long tail opisuje dokładną potrzebę Klienta , natomiast te jednowyrazowe, ogólne frazy mają niejednoznaczny charakter wyszukiwań. W efekcie końcowym odpowiadają zaledwie za 20% wartościowego ruchu, a reszta należy do haseł opisowych.
Biznesy lokalne powinny korzystać z geolokalizacyjnych fraz kluczowych
Często powielanym błędem przez niedoświadczonych pozycjonerów bądź też samodzielnych w reklamie przedsiębiorców jest brak geolokalizacji dla słów dopieranych pod biznesy lokalne. Jeśli prowadzisz firmę usługową, hotel, restaurację lub chociażby sklep stacjonarny , koniecznie dodaj nazwę miasta do wcześniej wyselekcjonowanych haseł. Pozwoli to skuteczniej docierać do osób znajdujących się w danej miejscowości lub potencjalnych odbiorców szukających firm wyłącznie z danego terytorium. W innym przypadku Twoja działalność zacznie rywalizować z markami z całej Polski . A to środowisko sprzyjające większej konkurencji oraz zdecydowanie większym kosztom. Już nie biorąc pod uwagi faktu zminimalizowanej konwersji względem haseł z geolokalizacją.
Samodzielna analiza słów kluczowych może nie być maksymalnie skuteczna
Istnieje przynajmniej kilka dróg do pozyskiwania dobrych, sprzedażowych fraz kluczowych. Mogą to być zewnętrzne narzędzia, podpowiedzi prosto z wyszukiwarki Google czy nawet słowa, które są wykorzystywane przez Twoją najgroźniejszą konkurencję. Ze względu na priorytet takiego zadania w procesie pozycjonowania stron internetowych oraz z uwagi na fakt skomplikowania tego rodzaju marketingu, poleca się nawiązywanie współpracy z firmami wyspecjalizowanymi w tym zakresie . Na stronie https://afterweb.pl/ znajdziesz ofertę na profesjonalne SEO z uwzględnieniem analizy słów kluczowych. Dzięki temu zminimalizujesz ryzyko podejmowania działań promocyjnych na frazach, które nie są w stanie zagwarantować Ci regularnego dopływu potencjalnych Klientów . W takich przypadkach warto mieć na uwadze również konieczność operowania takimi hasłami przy całości procesu pozycjonowania. Gdzie i kiedy ich użyć? Branżowi eksperci o tym wiedzą!