Pełna wersja |
Pozycjonowanie stron w mapach Google zacznij od założenia indywidualnej wizytówki
Uruchomienie wizytówki Google Maps jest trudne? Tylko na pierwszy rzut oka! W rzeczywistości założenie własnego, wirtualnego adresu będzie proste, błyskawiczne i przede wszystkim zupełnie darmowe. Mało tego, do poprawnego zrealizowania wszystkich omawianych poniżej etapów nie musisz wyróżniać się posiadaniem specjalistycznej wiedzy. Wsparcie ekspertów SEO może okazać się przydatne, ale z całą pewnością nie niezbędne! Przejdźmy do konkretów. Oto one:
Krok 1 - utworzenie konta Google (pod warunkiem, że takiego nie posiadasz)
Krok 2 - rejestracja w narzędzie Google Moja Firma (wypełnij formularz)
Krok 3 - weryfikacja wizytówki (weryfikacja za pomocą kartki pocztowej)
Samo założenie wizytówki to dopiero połowa drogi do końcowego sukcesu. Aby prowadzone przez Ciebie Google Mapy były widoczne na szczycie wyświetlanych wyników, niezbędna będzie ich odpowiednia optymalizacja.
Profesjonalnie realizowane pozycjonowanie stron w mapach Google jest dziś obiektem zainteresowania wielu biznesmenów.
Promowanie wizytówki Google Maps w kilku krokach. Zapewnij sobie lepszą widoczność
Do podstawowych elementów optymalizacji wizytówki Google Maps należy przede wszystkim uzupełnienie rubryki nazwa firmy o hasło wpisywane na stronie internetowej czy choćby w wielu katalogach biznesowych. Zaleca się, aby była to pełna nazwa przedsiębiorstwa. Co jest na takim etapie zabronione? Stosowanie słów kluczowych oraz członów geolokalizacyjnych. W kolejnych krokach spotkasz się z koniecznością odpowiedniego uzupełnienia danych kontaktowych i danych informacyjnych, które powiadamiają potencjalnego Klienta o godzinach otwarcia itp. Algorytm Google docenia również wizytówki Maps, posiadające aktualne zdjęcia (może być to chociażby mapka dojazdu z Street View, logo przedsiębiorstwa, wnętrze salonu). W celu pozyskania ruchu na stronie internetowej, dobry rozwiązaniem będzie umieszczenie adresu URL wewnątrz wizytówki. Wielu przyszłych konsumentów lubi kierować się dotychczasowymi opiniami na temat brandów, dlatego jako przedsiębiorca musisz zadbać o pozytywne komentarze w Google Maps. Regularnie obsługujesz zadowolonych Klientów? Poproś ich o wystawienie stosownej notki w sieci!