Pełna wersja |
O odwołaniu się przez drugą firmę informowaliśmy 18 marca w artykule: Firma odwołała się od wyniku przetargu
Przypomnijmy, że od ubiegłego roku PZDW w Rzeszowie prowadzi procedurę wyłonienia wykonawcy w systemie "zaprojektuj i wybuduj", dokumentacji projektowej z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i decyzji ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności oraz robót budowlanych w ramach zadania pn.: "Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877 Naklik - Leżajsk - Szklary wraz z budową wiaduktu kolejowego w/c linii kolejowej nr 91 Kraków Główny - Medyka oraz budową/przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych w m. Łańcut".
Z inicjatywy Marszałka Władysława Ortyla Zarząd i Sejmik Województwa Podkarpackiego w połowie lutego br. zabezpieczyli na ten cel środki finansowe w budżecie województwa. Poseł na Sejm RP Kazimierz Gołojuch poinformował, że z jego rozmów i ustaleń wynika, że zakończenie robót budowlanych w pierwszym etapie (część kolejowa) zostało zaplanowane na 15 grudnia 2022 r., natomiast dla drugi etap (część drogowa) w terminie do 31 marca 2023 r.
Mieszkańcy Łańcuta, a zwłaszcza mieszkańcy Dzielnicy Podzwierzyniec od lat oczekują na bezkolizyjne skrzyżowanie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 877 z Łańcuta do Leżajska z linią kolejową nr 91 Kraków Główny - Medyka. Wybudowanie tunelu pod torami rozwiąże ogromne problemy komunikacyjne, z ciągle zakorkowaną drogą wojewódzką nr 877. Dzięki tej inwestycji nastąpi znacząca poprawa jakości życia i bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi wojewódzkiej.
Na wsparcie realizacji tego bardzo oczekiwanego przez mieszkańców powiatu łańcuckiego zadania, Zarząd i Rada Powiatu Łańcuckiego przeznaczyli kwotę 0,5 mln zł. W tej kwocie wsparcie zadeklarował też Samorząd Miasta Łańcuta. Natomiast po 200 tys. zł wsparcie dla tej inwestycji zadeklarowały w październiku 2019 r. kolejne 5 samorządów z gmin: Białobrzegi, Czarna, Łańcut, Rakszawa i Żołynia.
Reprezentując Skarb Państwa Starosta Łańcucki Adam Krzysztoń doprowadził do uzyskania 25 maja 2020 r. decyzji Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na skreślenie z rejestru zabytków części dawnego ogrodu włoskiego (wpisanego do rejestru zabytków decyzją z 1 września 1948 r. oraz jako część zespołu zabytkowego w Łańcucie decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Rzeszowie z 18 października 1969 r.), to jest działek zlokalizowanych na terenie obecnej Fabryki Wódek "Polmos-Łańcut" S.A. od strony ul. Kolejowej i ul. Grunwaldzkiej.
Dzięki tym działaniom zostały już wydane dokumenty przez konserwatora zabytków, na poprowadzenie tunelu na wskazanym terenie. Jednakże wykonawca firma INTOP Tarnobrzeg Sp. z o.o. musi w tzw. systemie "zaprojektuj i wybuduj" postarać się m.in. o dokumentację projektową, uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, pozwolenie wodno-prawne, decyzję ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności, zanim przystąpi do robót budowlanych.
andyla | Oceniano 49 razy +35
Wiwat!!! Kolejny sukces władz lokalnych. Dodając te 2 nowe ronda do rond powstających przy budowie (pseudo)obwodnicy Łańcut stanie się rekordzistą w liczbie miejskich rond w przeliczeniu na liczbę mieszkańców. A że żadna z tych inwestycji nie wyprowadza ruchu tranzytowego poza granice miasta, tylko prowadzi go środkiem miasta ku radości mieszkańców, to kto by się tym przejmował.
|
G | Oceniano 27 razy +27
Przynajmniej samodzielnie myśli !!!
Koszt pseudo obwodnicy to 110 mln Koszt tunelu 30 mln A tak robią to inni: Obwodnica Dynowa - 30 mln Obwodnica Czudca wraz z dwoma estakadami 85 mln Obwodnica Strzyzowa - 6 MOSTÓW 5 WIADUKTÓW 6km drogi za....114 mln TYLKO TO SĄ NOWE DROGI !!!!!! TRZEBA O TYM GLĘDZIĆ PISAC KRZYCZEĆ .... |
andyla | Oceniano 8 razy +8
Koguciku, koguciku, złocisty grzebyku, wyjrzyj przez okienko, dam ci grochu ziarenko!
A to oczywiście za Twoje oliwkowe myśli. |
G | Oceniano 13 razy +11
Będziemy jeździć w kółko po tych rondach w ramach protestu , aż wybudują łącznik....
|
G | Oceniano 27 razy +27
Przynajmniej samodzielnie myśli !!!
Koszt pseudo obwodnicy to 110 mln Koszt tunelu 30 mln A tak robią to inni: Obwodnica Dynowa - 30 mln Obwodnica Czudca wraz z dwoma estakadami 85 mln Obwodnica Strzyzowa - 6 MOSTÓW 5 WIADUKTÓW 6km drogi za....114 mln TYLKO TO SĄ NOWE DROGI !!!!!! TRZEBA O TYM GLĘDZIĆ PISAC KRZYCZEĆ .... |
oliwkowy kogut | Oceniano 25 razy -7
andyla.ględzisz o tych rondach jak stara zesklerociała baba.
|
andyla | Oceniano 49 razy +35
Wiwat!!! Kolejny sukces władz lokalnych. Dodając te 2 nowe ronda do rond powstających przy budowie (pseudo)obwodnicy Łańcut stanie się rekordzistą w liczbie miejskich rond w przeliczeniu na liczbę mieszkańców. A że żadna z tych inwestycji nie wyprowadza ruchu tranzytowego poza granice miasta, tylko prowadzi go środkiem miasta ku radości mieszkańców, to kto by się tym przejmował.
|