Pełna wersja |
Swoje podpisy pod umową nią złożyli marszałek Władysław Ortyl, dyrektor PZDW Piotr Miąso, dyrektor Regionu Centralnego oraz prezes zarządu firm INTOP TARNOBRZEG Grzegorz Bukała.
-Dzisiaj realizujemy przedsięwzięcia, które zmieniają nie tylko polskie drogi, ale także otoczenie i kolej. Bardzo się ciesze, ze możemy realizować takie zadania na Podkarpaciu jak i w całym rejonie naszego kraju - mówił minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk.
-Ta inwestycja była zapowiadana od wielu lat. Przypomnę, że ten przejazd dziennie przejeżdża co pół godziny we godzinach szczytu nasza kolej aglomeracyjna, która obciąża na te linie i przejazd. Chcielibyśmy, by bezpieczeństwo i płynność przejazdu zostały jak najszybciej uzyskane - powiedział marszałek Władysław Ortyl podczas uroczystego podpisania umowy, które zorganizowano właśnie w miejscu gdzie powstanie wspomniana inwestycja . - Jest to już kolejna inwestycja Województwa Podkarpackiego współrealizowana z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich i PKP pełnią funkcję zamawiającego - PZDW jest Liderem, a PKP partnerem realizowanego projektu.
-To jest bardzo ważna inwestycja, gdyż zabiegano o nią pół wieku. Wielogodzinne oczekiwania samochodów na przejazd sięgają od sześciu do dziewięciu godzin na dobę. Inwestycja umożliwi płynność przejazdu, a co za tym idzie bezpieczeństwa na tym przejeździe - mówił poseł Kazimierz Gołojuch.
Całkowita wartość zadania to ponad 36 mln zł brutto, w ponad 9, 2 mln złotych sfinansuje PKP PLK S.A. W planach jest zdobycie dofinansowania inwestycji w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 - 2020. Prawie 27 mln złotych na budowę wykładają samorządy. Woj ewództw o Podkarpackie przeznacz y na ten cel ponad 24 mln złotych, a pozostałe 2 mln złotych to wspólny wkład powiatu łańcuckiego i miasta Łańcuta - po 500 tysięcy złotych, oraz gmin: Łańcut, Czarna, Żołynia, Białobrzegi oraz Rakszawa ( po 200 tysięcy złotych ).
-To skrzyżowanie było problematyczne od lat 70 XX w. Pomimo wielu prób i protestów, turyści często męczyli się przez zamykane rogatki. Około dwa lata temu młodzi inżynierowie Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich wpadli na rozwiązanie, którego wizja tworzy się dziś - powiedział s tarosta łańcucki Adam Krzysztoń - który wypowiadał się w imieniu partycypujących samorządów.
Zakres prac przewidzianych inwestycji obejmuje m.in.: budowę odcinka drogi wojewódzkiej nr 877 o długości około 0,7 km, ścian oporowych, odcinka drogi powiatowej nr 1536R (ul. Kolejowa) o długości około 0,28 km, wiaduktu drogi powiatowej nr 1536R, wiaduktu kolejowego w ciągu linii kolejowej 91 Kraków Główny - Medyka. Wybudowane zostanie także droga gminna, a także przebudowana infrastruktura techniczna drogi i linii kolejowej oraz zabezpieczenie sieci uzbrojenia terenu.
Wykonawcą robót jest firma INTOP Tarnobrzeg Sp. z o.o., natomiast inżynierem kontraktu jest konsorcjum firm: INKO Consulting Sp. z o.o. i MP Consulting Sp. z o.o..
-Mamy duże doświadczenie w tego typu robotach, gdyż ostatnim czasie wykonaliśmy aż dwie takie inwestycje. Celem projektu jest wybudowanie wiaduktu kolejowego, czyli stworzenie tunelu dla samochodów, który będzie przechodził pod torami - powiedział Grzegorz Bukała prezes zarządu firm INTOP TARNOBRZEG.
Projekt inwestycji zakłada wspomnianą już budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877 (w klasie G) o długości około 0,7 km (w tym chodniki, ścieżki pieszo-rowerowe, jezdnia, dodatkowa jezdnia, skrzyżowania itd.) - klasa drogi G, budowa wiaduktu kolejowego w/c Lk91 Kraków Główny - Medyka oraz wiaduktu drogowego w ciągu ul. Kolejowej wraz z jej nowym odcinkiem, przebudowę układu dróg gminnych w tym skrzyżowania z ul. Kasprowicza. Wykonawcy na realizację zadania mają czas do końca marca 2023 roku.
W tym szczególnym dla Łańcuta i okolic wydarzeniu wziął udział minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk oraz marszałek Władysław Ortyl. Obecni byli także poseł Kazimierz Gołojuch oraz poseł Piotr Babinetz, dyrektor Wydziału infrastruktury z Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim Krzysztof Sopel, wiceprzewodniczący sejmiku województwa Jerzy Cypryś, s ta rosta łańcucki Adam Krzysztoń, wicestarosta Łańcucki Barbara Pilawa-Kraus, burmistrz Miasta Łańcuta Rafał Kumek, wójt gminy Łańcut Jakub Czarnota, wójt Gminy Czarna Edward Dobrzański, wójt gminy Żołynia Piotr Dudek, sekretarz Gminy Rakszawa Bożena Więcław-Babiarz, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Arnold Bresch, dyrektor Regionu Centralnego Krzysztof Pietras, prezes zarządu INTOP TARNOBRZEG Grzegorz Bukała oraz dyrektor PZDW Piotr Miąso.
BabaJaga | Oceniano 48 razy +34
Tylko łącznik 94 z A4 może rozwiązać problem komunikacyjny Podzwierzyńca i tego nieszczęsnego przejazdu. Należy wyprowadzić ruch z tego miejsca a takie protezy nic nie wniosą, bo liczba samochodów na tym odcinku się dzięki wiaduktowi nie zmniejszy. Jeśli zostałby tu tylko ruch lokalny, to budowanie tunelu/wiaduktu za 36 mln okaże się bez sensu.
|
takiktos | Oceniano 42 razy +32
Dobra rzecz, która absolutnie nie rozwiąże problemów komunikacyjnych Łańcuta. Problem korków zostanie tylko przesunięty w okolice zameczku romantycznego. Tylko właściwie wykonany zjazd z autostrady rozwiąże ten problem. Czy zrealizują to w ciągu niecałych 2 lat wątpię. Swoją drogą komicznie to wygląda, jak ściąga się kilku radnych, Zastępcę Burmistrza i robi się zdjęcia, chyba już po oficjalnych uroczystościach żeby pokazać jak to wspaniale działają nasze władze. Potem się robi kiepski fotomontaż (pokazuje na fb) i tak się mami ludzi. Wstydzić się powinniście bo nic nie robicie.
|
andyla | Oceniano 34 razy +28
Jaki łącznik, jak wybudują taki piękny tunel, to łącznik najwcześniej za następne 50 lat.
|
PJU | Oceniano 8 razy +6
? Promuje się :)
|
Kali | Oceniano 19 razy +9
..a ten niby kierowniczek od pożal się Boże promocji , to co tam robi?
|
G | Oceniano 20 razy +18
Jesli ktoś porówna koszt tej inwestycji do efektów jakie przyniosła
to obawiam się , że nikt się do tego |
G | Oceniano 27 razy +21
Masz całkowitą racje !
Zarówno pseudo obwodnica jak i tunel pod torami są inwestycjami polegającymi na reanimacji trupa czyli rozwiązań komunikacyjnych zaprojektowanych w latach 70-tych szkoda, że nasi genialni włodarze nie spostrzegli iż od tego czasu coś jednak się zmieniło.... |
kingabu | Oceniano 27 razy +19
W UM Łańcuta, burmistrz Kumek i jego radni bedą musieli się głowić jak to przedstawić że to wyłącznie ich zasługa :D
|
tupas | Oceniano 17 razy +17
Skoro zakończenie budowy jest planowane na kwiecień 2023, żeby było się czym chwalić (w kolejnej kampanii) to z dużym prawdopodobieństwem budowa łącznika (ogłoszony zostanie przetarg albo będzie konferencja jak to było przy tej inwestycji) rozpocznie się w podobnym okresie - jak wybierzecie to kolejnej kadencji wybudujemy. Terminy ustalają wybory...
|
takiktos | Oceniano 42 razy +32
Dobra rzecz, która absolutnie nie rozwiąże problemów komunikacyjnych Łańcuta. Problem korków zostanie tylko przesunięty w okolice zameczku romantycznego. Tylko właściwie wykonany zjazd z autostrady rozwiąże ten problem. Czy zrealizują to w ciągu niecałych 2 lat wątpię. Swoją drogą komicznie to wygląda, jak ściąga się kilku radnych, Zastępcę Burmistrza i robi się zdjęcia, chyba już po oficjalnych uroczystościach żeby pokazać jak to wspaniale działają nasze władze. Potem się robi kiepski fotomontaż (pokazuje na fb) i tak się mami ludzi. Wstydzić się powinniście bo nic nie robicie.
|
G | Oceniano 25 razy +21
Nie wiem czy pamiętacie pierwsze podejście do przebudowy pseudo obwodnicy
Tylko Boża Opatrzność uratowała nas przed głupotą urzędników , którzy to planowali tą inwestycję jeszcze przed oddaniem autostrady MIMO TEGO, ŻE WIEDZIELI O TYM IZ TAKOWA POWSTANIE !!! Wyobraźcie sobie teraz co by się działo.... Obawiam się jednak, że tym razem nie będziemy mieli tyle szczęścia :( Można było zrobić łącznik jako pierwszy :((( |
G | Oceniano 19 razy +19
Droga przebiegająca przez podzwierzyniec jest obecnie drogą o największym natężeniu ruch w okolicy.
1 kiedy bezpieczne skrzyżowania z Kochanowskiego czy na Czarną ? 2 kiedy bezpieczne przejścia dla pieszych z sygnalizacją ? 3 ile razy był wypadek czy stłuczka na Sikorskiego koło straży ??? |
BabaJaga | Oceniano 48 razy +34
Tylko łącznik 94 z A4 może rozwiązać problem komunikacyjny Podzwierzyńca i tego nieszczęsnego przejazdu. Należy wyprowadzić ruch z tego miejsca a takie protezy nic nie wniosą, bo liczba samochodów na tym odcinku się dzięki wiaduktowi nie zmniejszy. Jeśli zostałby tu tylko ruch lokalny, to budowanie tunelu/wiaduktu za 36 mln okaże się bez sensu.
|
kozak | Oceniano 4 razy +4
Źle zdiagnozowałem małe
|
kozak | Oceniano 27 razy +7
To jak to tak? Inni podpisywali, pozowali do zdjęć a nasz najkompetentniejszy,najskuteczniejszy, najlepszy, najwspanialszy, naj,...., nasz ukochany włodarz, burmistrz w tylnym szeregu?! Niemożebne!
To pewnie dlatego redaktor(ka) A.Magda/Red Jego nazwisko napisała z |
andyla | Oceniano 34 razy +28
Jaki łącznik, jak wybudują taki piękny tunel, to łącznik najwcześniej za następne 50 lat.
|
rakszawiak | Oceniano 16 razy +14
gratulacje 0.7 drogi po 50 latach starań, superrrrr a a łącznik to pewnie duzooooooo drożysz
|
oliwkowy kogut | Oceniano 30 razy -8
trzeba było dołączyć do tych co projektowali może byś wymyślił jakiś objazd.nie budują jest żle ,zaczynają coś działać dalej żle.mogren pojedziesz sobie przez krzemienicę i szlak cię nie trafi
|
mogren | Oceniano 30 razy +8
no to piknie a pomyślał kto którędy ruch puścicie na czas budowy?
Nieistniejącym łącznikiem czy ścieżką rowerową przez Rzeszów? |