![]() |
Pełna wersja |
Policja przestrzega przed oszustami stosującymi metodę "na pracownika banku". Oszuści, w czasie rozmowy telefonicznej, próbują wyłudzić od nas dane logowania do kont bankowych, bądź nakłonić nas do wykonania przelewu czy zainstalowania nieznanej aplikacji. W ten sposób chcą ukraść nasze oszczędności.
W ubiegłym tygodniu, ofiarą oszustów padła 42-letnia mieszkanka Łańcuta. Z kobietą telefonicznie skontaktował się rzekomy "pracownik banku", informując o próbie nieautoryzowanej transakcji na jej koncie bankowym. Podczas telefonicznej rozmowy, przekonał pokrzywdzoną do wygenerowania kodów BLIK celem zabezpieczenia zagrożonych oszczędności. 42-latka wykonała polecania oszusta. Zatwierdzając przychodzące kody umożliwiła przestępcy wybranie pieniędzy z bankomatu. W ten sposób kobieta straciła prawie 9 tysięcy złotych.
Policja po raz kolejny przypomina, aby zachować czujność w rozmowach telefonicznych, w których nieznany rozmówca porusza temat naszych oszczędności. Pamiętajmy również, że pracownik banku nigdy nie poprosi nas o dokonanie przelewu czy zainstalowanie aplikacji. Nie będzie się też pytał o login i hasło do logowania do serwisu bankowości internetowej. Dlatego jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości, co do intencji rozmówcy rozłączmy się. Po odczekaniu min. 30 sekund połączmy się z daną instytucją wpisując oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, a nie oddzwaniając na wcześniejsze połączenie.