REKLAMA
Pełna wersja
REKLAMA
ŁAńCUT Łańcut
2019.12.20 15:17 | aktualizacja: 2019.12.20 15:44

"Obwodnica" Łańcuta z nową decyzją ZRID

Wojewoda Podkarpacki zakończył procedurę zmiany decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wydanej w 2010 r. dla rozbudowy DK94 na odc. Łańcut - Głuchów (tzw. obwodnica Łańcuta). Zmiany w decyzji ZRID obejmują rozwiązania techniczne bez ingerencji w przebieg drogi. Nowy ZRID posiada rygor natychmiastowej wykonalności co pozwala Wykonawcy niezwłocznie przystąpić do robót zasadniczych.
"Obwodnica" Łańcuta z nową decyzją ZRID

Konieczność zmiany decyzji ZRID z 2010 r.

Zakres decyzji ZRID Wojewody Podkarpackiego z dnia 27 września 2010 r., obejmował rozbudowę odcinka DK94 Łańcut-Głuchów (dł. 5,8 km) śladem istniejącej drogi do przekroju dwujezdniowego o czterech pasach ruchu, m.in. z budową skrzyżowań dwupoziomowych, dwupoziomowych przejazdów gospodarczych.

W trakcie realizacji inwestycji niezbędne okazało się wprowadzenie zmian w decyzji ZRID z 2010 r., co wynikało z konieczności:

  1. optymalizacji rozwiązań projektowych,
  2. dostosowania rozwiązań projektowych do aktualnego zagospodarowania terenu i obowiązujących przepisów,
  3. uwzględnienia powstania alternatywnego ciągu komunikacyjnego — autostrady A4,
  4. wykorzystania zmian powstałych w międzyczasie w lokalizacji infrastruktury uzbrojenia terenu,
  5. aktualizacji wymogów gestorów sieci uzbrojenia terenu,
  6. uwzględnienia powstałych rozwiązań w zakresie połączeń komunikacyjnych terenu objętego zmianą, w zakresie rozwiązań projektowych.

W związku z zaistniałym faktem, 18 marca 2019 r., złożony został wniosek o zmianę wydanej w 2010 r. decyzji ZRID. Nową, zmienioną decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej Wojewoda Podkarpacki wydał z datą 19 grudnia br.

Zmiany dotyczą m.in.: rezygnacji: z ilości pasów ruchu z 2/4 (2x2) do 1/2 (1 x2) (ilość jezdni/ilości pasów ruchu); z węzłów drogowych na rzecz projektowanych skrzyżowań umożliwiających zapewnienie bezpiecznych relacji z drogami krzyżującymi; z budowy dróg serwisowych na rzecz jezdni dodatkowych oraz z budowy wiaduktów drogowych. Ponadto obejmują budowę i przebudowę infrastruktury technicznej z uwzględnieniem istniejących uwarunkowań i aktualnego zagospodarowania terenu wraz z rozbiórką kolidujących obiektów.

Zakres robót

W ramach zadania przewiduje się pozostawienie przekroju drogi krajowej jako jednojezdniowej, dwupasowej (po jednym pasie w każdym kierunku), z pasem jezdni wyłączonej z ruchu z barierą ochronną, na długości 5,82 km. Roboty będą polegały na wymianie konstrukcji drogowej, a tam gdzie będzie to konieczne, na poszerzeniu korpusu drogowego. Prace będą prowadzone przy utrzymaniu ciągłości ruchu dwukierunkowego na DK94.

Zakres prac obejmuje także przebudowę skrzyżowań jednopoziomowych - pięciu rond na przecięciu DK94 z: DW877, DW881, ul. Graniczną (łącznik do autostrady A4), ul. Kościuszki i DP1520R oraz skrzyżowanie zwykłe z ul. Piłsudskiego. Wykonawca wybuduje także most drogowy na rzece Sawa o długości 33 m, drogi dojazdowe oraz przebuduje i wybuduje urządzenia infrastruktury technicznej:
- sieci wodociągowe, kanalizacyjne, gazowe, w tym przebudowę sieci gazu wysokiego ciśnienia DN400 na długości 6 km,

- sieci energetyczne, teletechniczne, kanał technologiczny, oświetlenie,

- urządzenia bezpieczeństwa ruchu, ekrany akustyczne, oznakowanie pionowe i poziome.

Mając na uwadze bezpieczeństwo uczestników ruchu, zwłaszcza tych najmniej chronionych, czyli pieszych i rowerzystów, zakłada się budowę obustronnych chodników i ciągów pieszo-rowerowych oraz zatok autobusowych.

Wykonawca na placu budowy

Do tej pory Wykonawca prowadził roboty przygotowawcze w oparciu o obowiązującą decyzję ZRID w możliwym do wykonania zakresie:

- usunięcia drzew i krzewów wraz z porządkowaniem terenu,

- zdjęcia warstwy humusu,

- rozbiórki nawierzchni,

- roboty związane z przełożeniem ruchu - przygotowanie terenu pod objazdy,

- przygotowanie platform roboczych pod wzmocnienie podłoża gruntowego,

- przygotowanie terenów pod skład materiałów,

- inwentaryzacje budynków i dróg,

- inwentaryzacje terenów pod planowany gazociąg,

- prace przygotowawcze pod przebudowę infrastruktury - spisywanie protokołów z właścicielami nieruchomości, związanych z czasowym ich zajęciem,

- przygotowanie dojazdów do planowanego do realizacji obiektu mostowego,

- prowadzenie nadzoru środowiskowego,

-prowadzenie nadzoru archeologicznego.

Zakończono także rozpoznanie saperskie i archeologiczne.

Mimo, że na budowie 15 grudnia rozpoczęła się kontraktowa przerwa zimowa, Wykonawca planuje wykorzystać sprzyjające warunki pogodowe i prowadzić roboty zasadnicze jak m.in. wykonywanie nasypów, wykopów, wykonanie warstwy mrozoochronnej oraz warstwy podbudowy pomocniczej.

Prace prowadzone są przy utrzymaniu ciągłości ruchu dwukierunkowego na DK94. Zakończenie inwestycji zaplanowano na wrzesień 2021 r.

Kalendarium:

Nazwa zadania: "Kontynuacja budowy przy optymalizacji rozwiązań projektowych zadania pn. Rozbudowa drogi krajowej Nr 4 (E-40) Jędrzychowice - Korczowa wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi odc. Łańcut - Głuchów km 613+767 do 619+589,86"

1. Uzyskanie decyzji środowiskowej: 1 grudnia 2006 r.

2. Uzyskanie decyzji ZRID: 27 września 2010 r.

3. Ostateczność decyzji ZRID: 26 listopad 2013 r.

4. Ostateczność decyzji środowiskowej: 19 stycznia 2017 r.

5. Ogłoszenie przetargu na wykonawcę robót: 15 lipca 2017 r.

6. Podpisanie umowy z Wykonawcą: 18 maja 2018 r. (Budimex S.A., wartość: 115 847 768,51 zł brutto, termin: 34 miesiące)

7. Złożenie wniosku o zmianę decyzji ZRID: 18 marca 2019 r.

8. Wszczęcie postępowania przez Wojewodę Podkarpackiego w sprawie zmiany decyzji ZRID: 23 maja 2019 r.

9. Uzyskanie zmiany decyzji ZRID: 19 grudnia 2019 r.

GDDKiA/Red
GDDKiA/Red dodany 20 grudnia 2019
 
Odsłon: 14333

Wideo

Czytaj podobne

Waszym zdaniem (3)

Najwyżej oceniane komentarze
G
Oceniano 30 razy  +28
GDDKiA Uparła się na Łańcut i przeforsowała ten debilny projekt (ciekawe dlaczego ???)
Czekam na pierwszy wypadek na A4 i zobaczymy wtedy jak ta wciąż rosnoąca masa tirów będzie się przeciskać przez te 6 rond
Każde miasto w okolicy doczekało się NOWEJ drogi Leżajsk, Dynów Ropczyce, Czudec, Strzyżów, Sokołów, Głogów, Nawet Przeworsk.
O tym jak ten szeroki ogołocony z drzew pas drogi wygląda nie wspomnę....
czy na prawdę Łańcut nie zasługuje na NOWĄ DROGĘ , która wyprowadziła by ruch poza Centrum ????
Teraz jak by w transie forsowany jest projekt tunelu, który to znowu nic nie zmieni a będzie kosztował krocie.
Kiedy do naszych włodarzy dotrze oczywista oczywistość , że na zakorkowane drogi i wciąż rosnącą liczbę pojazdów jedynym lekarstwem jest budowa NOWYCH DRÓG i wyprowadzanie tranzytu POZA MIASTO !!!!!!!!
Wesołych świąt
Wiktor Max
Oceniano 22 razy  +20
Czekamy na prace łączące ul. Graniczną z łącznikiem do autostrady A4. No nie wiem czy podane zmiany dotyczące m.in.: rezygnacji: z ilości pasów ruchu z 2/4 (2x2) do 1/2 (1 x2) czy z budowy wiaduktów drogowych (na ronda) ---- jest aby dobrym pomysłem. Napewno dużo tańszym, a co tanie to potem ... kierowcy szybko zweryfikują. Projektant drogi liczy że nie przybedzie pojazdów i nie bedzie korków?
kingabu
Oceniano 17 razy  +15
o łączniku z dk94 i a4 i jeszcze i tunelu usłyszymy przed następnymi wyborami tak za około 3,5 roku coś powoli zaczną o tym mówić :D narazie mozna pomazyc
Wszystkie komentarze
G
Oceniano 30 razy  +28
GDDKiA Uparła się na Łańcut i przeforsowała ten debilny projekt (ciekawe dlaczego ???)
Czekam na pierwszy wypadek na A4 i zobaczymy wtedy jak ta wciąż rosnoąca masa tirów będzie się przeciskać przez te 6 rond
Każde miasto w okolicy doczekało się NOWEJ drogi Leżajsk, Dynów Ropczyce, Czudec, Strzyżów, Sokołów, Głogów, Nawet Przeworsk.
O tym jak ten szeroki ogołocony z drzew pas drogi wygląda nie wspomnę....
czy na prawdę Łańcut nie zasługuje na NOWĄ DROGĘ , która wyprowadziła by ruch poza Centrum ????
Teraz jak by w transie forsowany jest projekt tunelu, który to znowu nic nie zmieni a będzie kosztował krocie.
Kiedy do naszych włodarzy dotrze oczywista oczywistość , że na zakorkowane drogi i wciąż rosnącą liczbę pojazdów jedynym lekarstwem jest budowa NOWYCH DRÓG i wyprowadzanie tranzytu POZA MIASTO !!!!!!!!
Wesołych świąt
kingabu
Oceniano 17 razy  +15
o łączniku z dk94 i a4 i jeszcze i tunelu usłyszymy przed następnymi wyborami tak za około 3,5 roku coś powoli zaczną o tym mówić :D narazie mozna pomazyc
Wiktor Max
Oceniano 22 razy  +20
Czekamy na prace łączące ul. Graniczną z łącznikiem do autostrady A4. No nie wiem czy podane zmiany dotyczące m.in.: rezygnacji: z ilości pasów ruchu z 2/4 (2x2) do 1/2 (1 x2) czy z budowy wiaduktów drogowych (na ronda) ---- jest aby dobrym pomysłem. Napewno dużo tańszym, a co tanie to potem ... kierowcy szybko zweryfikują. Projektant drogi liczy że nie przybedzie pojazdów i nie bedzie korków?
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu lancut.gada.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
Wszelkie prawa zastrzeżone lancut.gada.pl
Pełna wersja
Polityka Prywatności RODO Kontakt
Wnioski Czyste Powietrze | Audyty Energetyczne