Pełna wersja |
KP
- W okresie od 21.07. do 5.08.2015 r. wykonamy prace, które podlegać będą na wymianie nawierzchni torowej i drogowej na przejeździe oraz poprawimy dojazdy do przejazdu - informuje rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Dorota Szalacha .
Płyty nawierzchni przejazdowej wymienione będą na gumowe typu STRAIL. - Charakteryzują się one wysoką wytrzymałością i odpornością na ścieranie, przez co sprawdzają się na przejazdach o dużym natężeniu ruchu. Zadbamy również o lepsze oznakowanie poziome i pionowe, z wydzieleniem pasa dla pieszych. Do wzrostu poziomu bezpieczeństwa przyczyni się także wygrodzenie przejazdu, przewidziane od strony toru nr 1 - dodaje Dorota Szalacha.
Zamknięcie przejazdu na okres dwóch tygodni nastąpi 21 lipca. W tym czasie ruch kołowy prowadzony będzie objazdami (przez ul. Kraszewskiego, Krzemienicę i Czarną do drogi wojewódzkiej oraz ul. Polną i Kąty), a piesi będą mogli korzystać z prowizorycznego przejścia, które będzie zamykane przez rogatki funkcjonujące obecnie na przejeździe.
Poprawa bezpieczeństwa
- W ramach prac związanych z poprawą poziomu bezpieczeństwa na przejeździe w stacji Łańcut zrealizowana zostanie jednocześnie wymiana 7 rozjazdów - podkreśla rzecznik PKP PLK S.A.
Prace te będą realizowane w ramach ogólnopolskiego projektu, pod nazwą: "Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym" POIiŚ 7.1-71., którego inwestorem jest PLK. Zakłada on wymianę prawie 700 rozjazdów na 31 liniach kolejowych i 142 posterunkach ruchu na terenie 14 województw oraz 4 przejazdów kolejowo-drogowych, m. in. w Łańcucie, w Radymnie i w Żurawicy.
Koszt zaplanowanych prac na stacji Łańcut, obejmujących przejazd i rozjazdy, wyniesie ok. 5 mln zł. Całkowity koszt realizacji projektu PLK to ponad 641 mln zł.
~ mare | Oceniano 20 razy +14
szkoda że nie wiadukt...ale chyba się już nie doczekamy
|
~ Mieszkanka | Oceniano 2 razy -2
Za te 5 mln., to powinni całą dobe i 7 dni w tygodniu robić, a nie od 7-15 !!!!
|
~ Moher ze wsi łańcut | Oceniano 4 razy 0
Z bocznych można wyjechać,wystarczą kultura innych kierowców i wpuszczanie się nawzajem ale z tym u nas jeszcze słabo
|
~ AMF | Oceniano 3 razy -1
To teraz pomyśl jakie szanse na wjazd z bocznej będzie gdyby ruch nie był przerywany i spowalniany przez szlabany i przejazd. Znowu trzeba by blokady robić by doczekać się świateł?
|
~ moher ze wsi łańcut | Oceniano 5 razy +3
No nie wiem kiedy tą prędkość podniosą ale znając nasze polskie realia to może w przyszłym wieku:) Co do blokowania autostrady widać już teraz jak droga się blokuje od 14 do 15 kiedy kończą pracę transsystem i
|
~ Jurand ze Spychowa | Oceniano 6 razy -2
Obecnie podnoszą prędkość do 120km/h. Ja za jakiś czas zaczną podnosić do 160km/h to może zaczną myśleć o wielopoziomowych przejazdach. Co do zjazdu z autostrady to wątpię żeby był tutaj duży ruch, bo przecież większość samochodów do Łańcuta przyjeżdża z Rzeszowa a oni pojadą czwórką (z której większość ruchu przeniesie się na autostradę). Sam przejazd kolejowy zostanie wyremontowany więc będzie można przejechać przez niego szybciej, bez obawy o zawieszenie.
|
~ Moher ze wsi łańcut | Oceniano 7 razy +1
Wiaduktu się nie doczekamy. Dlaczego? Dlatego że na odcinku od Rzeszowa do Przemyśla mamy ograniczenie prędkości pociągów do max 120km/h. Kolei nie opłaca się budować wiaduktu bo to są za duże pieniądze, lepiej zamykać szlaban co jakiś czas i mieć spokój. Ciekawi mnie tylko co będzie jak otworzą węzeł z autostrady do naszego pięknego miasta, korki będą się tworzyły jeszcze na zjeździe z autostrady a my będziemy pośmiewiskiem. Witamy w Polsce.
|
~ AMF | Oceniano 4 razy +2
No właśnie to drogówki (którzy w przeciwieństwie do zabiedzonej kolei maja kasy jak lodu) dali d
|
~ AMF | Oceniano 2 razy 0
Wiadukt, a za wiaduktem światła na każdym skrzyżowaniu?
|
~ iga | Oceniano 2 razy +2
a przystanki autobusów? jak wsiadam do busa na przystanku koło Biedronki na Podzwierzyńcu to gdzie teraz trzeba iść na przystanek?
|
~ benek | Oceniano 3 razy +3
Remont przejazdu jest tańszy i robią go przy okazji wymiany rozjazdów. Jakby mieli budować wiadukt/tunel to by trzeba zamknąć drogę przynajmniej na pół roku a to jest przecież droga wojewódzka o sporym ruchu. Najpierw niech wybudują łącznik autostradowy vel obwodnica wschodnia a później można myśleć o ewentualnych przebudowach.
|
~ heniek | Oceniano 10 razy +8
Doczekamy tylko trzeba kogoś z jajami do rządzenia miastem, nie ciągle ciepłe kluchy to z proboszczem, to z innym rzezimieszkiem. A pro po to ciekawe jak mu ta promocja miasta idzie?:-(
|
~ heniek | Oceniano 15 razy +11
Jakbyśmy mieli Burmistrza a nie d..pe wołową to by załatwił tunel lub estakadę. W innych gminach jakiś pipidówach na tej samej linii się dało ale miał kto załatwiać a u nas lipa jak zwykle;/ To śmiech, że droga wojewódzka i miasto Łańcut i się nie da, a na jakiś wsiach na drodze nawet nie powiatowej a GMINNEJ da się zrobić...
|
~ (c) | Oceniano 11 razy +5
Dobre... 5 milionów złotych...niezły wałek.
A swoją derogą wiadukt byłby znacznie tańszym rozwiązaniem w perspektywie... Ale pkp podpięte pod państwowe dotacje,jakie miała,ma i będzie mieć...w końcu narodowego przewoźnika trzeba wspomagać... niestety wewnątrz to prawie mafijne warunki panująa...lub jak kto woli,komuna ciągle trwa-) naprawdę sporo kasy się tam marnuje...aż żal patrzeć. |
~ takita | Oceniano 14 razy +10
No właśnie jedyne słuszne rozwiązanie to wiadukt, ale niestety jak nie zrobili go za komuny to teraz tym bardziej.
|
~ mare | Oceniano 20 razy +14
szkoda że nie wiadukt...ale chyba się już nie doczekamy
|